Az előző cikkünkben arra reflektáltunk, hogy a beszűkült mozgástérrel együtt hogyan tudjátok áthidalni a távolságot és hogyan tudtok továbbra is hatékonyan kommunikálni egymással.
Azonban az online kommunikációs stratégiád kialakítása nemcsak egy lépésből áll (őszinte reménnyel gondoljuk, egyetértesz velünk), továbbhaladva itt van néhány ötlet az online hirdetési tartalomstratégiára.
Nyilván rengeteg a kérdés, nagy a bizonytalanság és sokak kénytelenek behúzni a kéziféket. Ez egy dolgot jelent, változás következik! Változni fognak a piaci igények, a piac szereplői, és átalakulnak az értékesítési csatornák.
Mit tudsz tenni ebben a helyzetben, hogy a végén jól kerülj ki a karantén falai közül? Persze, a legegyszerűbb megoldás rövidtávon, hogy azonnal riadót fújsz, és az online hirdetési büdzsédet WC papírba fekteted, hogy átvészeld a közelgő kijárási tilalmat. De mindenki tudja, és már mi is látjuk, ennek is vége lesz egyszer. És aki ügyes most, jó pozícióból indulhat később, egy teljesen átrendeződött piacon.
Az első tanács, ami nélkül a többi nem megvalósítható:
Go online!
Igen, most már te is érzed, mindenki érzi, most vagy soha. Ha van weboldalad, Facebook fiókod, netán LinkedIn profilod, akkor egy lépéssel mindenképp előrébb jársz, de ha azt vallod, hogy „a weboldal enni nem kér”, akkor van még hova fejlődnöd. Ha pedig eddig teljesen jól elvoltál online hirdetés-, vagy kommunikáció nélkül, akkor lépned kell, mert ez most változik meg. Ez lesz most egy darabig az egyetlen felület ahol, lehetőséged adódik kommunikálni a felhasználóiddal/vásárlóiddal, netán új fogyasztókat szerezz. Mert a kereslet nem szűnik meg, a világ nem áll le.
Tehát hogyan is kezdj hozzá? Alakítsd ki az online jelenléted, turbózd fel, vagy készíttess honlapot. Ha eddig nem volt, akkor bizony most ez fájdalmas kiadásnak tűnhet, de hidd el, később örülni fogsz ennek a döntésnek! Valamit ugyanis kell online hirdetned, e-nélkül sajnos nem fog menni. Át kell vinned a terméked-szolgáltatásod webes felületre, hogy ott is megtaláljanak, ne csak a kisboltban halljanak rólad, vagy a postai szórólapon.
Persze csinálhatod saját magad is a weboldalad, megvannak rá az alkalmazások. De ez sokáig fennmarad, és ez lesz, amivel először találkoznak az ügyfeleid, ha online keresnek rád. Ezért érdemes inkább szakemberhez fordulnod weboldal készítés kapcsán. Egy profi honlap ugyanis olyan az ügyfeleid szemében, mintha egy elegáns öltönyben jelennél meg az üzleti tárgyaláson.
2. Tipp: Alapíts facebook csoportot!
Segíts az ügyfeleidnek azzal, hogy egy külön zárt Facebook csoportban az általad megadott témában, hasznos tanácsokkal látod el őket! Itt ők is tudnak kérdezni, kommunikálni egymással. Ezzel nagyon jól tudod építeni a bizalmat a céged felé. Ez azonban sok időt és energiát igénylő feladat, így ebbe akkor vágj bele, ha van elég időd és erőforrásod kezelni az adminisztrátori feladatokat. Vagy akkor, ha ki tudod közvetíteni valakinek a tennivalókat.
3. HIRDESS! De csináld okosan!
Mondom hogyan: a kulcsszó a Tesztelés! Ahogy már említettük a piac átalakulóban. Teljesen kiszámíthatatlanná válnak a kattintások. Lehet, ami eddig nem érdekelte az embereket, most el fogják olvasni, rá fognak kattintani. Csinálj több célcsoportot, olyat is, amit eddig nem próbáltál! Adj hozzá pár új kulcsszavat az online hirdetésekhez, nézz meg pár új érdeklődési kört, és írj minél több, ellenkező stílusú hirdetés szöveget! Hozd létre újból a perszónáid, vagy célozz meg újakat! Tesztelj videós hirdetéssel! Kezdj el blogot írni, vagy készíts fogyasztható tartalmat! A blog készítés kiváló lehetőség az organikus eléréseid növelésére. Ha esetleg még nem foglalkoztál Facebook hirdetéssel, itt találsz néhány tippet. Az biztos, most a tartalomfogyasztás az egekbe fog repülni. És ha a te tartalmad a legjobb, a termékedet is könnyen el tudod majd adni nekik.
Ha pedig még ezt is túl akarod szárnyalni, akkor próbálj meg bevezetni egy újféle terméket, vagy azt, ami eddig háttérbe szorult most próbáld meg átalakítani! A lényeg, légy türelemmel és teszteld le, tapasztald ki, hogy ennek az időszaknak a végén tudd, mire kell majd a büdzsédet elköltened. Ezzel a lépéssel könnyen a versenytársaid elé kerülhetsz és mikor a többiek még szenvednek, te már célegyenesben lehetsz.
4. DE, csak ésszel a büdzsével!
Most nem annak van itt az ideje, hogy sales kampányt indíts, remarketingelj és rengeteg pénzből próbáld vásárlásra ösztönözni az embereket. Ez a szituáció valószínűleg a kattintási árakra jótékony hatással lesz, olcsóbbak lesznek cpc-k és kevesebb pénzből is tudsz több tesztkampányt indítani. Tehát a 3. pontban említett tanácsunkat kevesebből is ki tudod hozni. Tartsuk a fájdalomküszöb alatt a költségvetést, de semmiképp ne legyen 0! Ha teljesen leállsz, az azt jelenti, eltűntél a piacról. A nyerő hármas tehát a weboldal készítés, az online hirdetés és a blog készítés. Ha például biciklikereskedésed van, nem várhatod, hogy ilyen időszakban maguktól kezdjenek el kerekpárt keresni az emberek. De ha „véletlenül” eléjük kerül egy videó a legújabb városi bicajodról, elgondolkoznak, talán buszra szállni mégsem kéne, de itt a jó idő és konzervért, biciklivel is le tudnak gurulni a közértbe.
Összességében tehát láthatod, van fény az alagút végén, nem szükséges azonnal a bezáráson gondolkodni. Légy kreatív, türelmes és előrelátó, ne akarj pánikszerűen eladni és ne is állítsd le teljesen az online hirdetéseid. Ha az összes fenti tanácsunkat nem is fogadod meg, csak néhányat, vagy akár csak egyet, már akkor is kiváló útra léptél, hogy megmentsd magad és a vállalkozásod a jövő kihívásaitól. Sőt, gondolhatsz úgy is erre az időszakra, hogy most megteheted azokat az új lépéseket a céged előre vitelében, amiket eddig halogattál. Hiszen tudod/tudtad, a modernizáció elkerülhetetlen, az online megjelenésben való profizmus elkerülhetetlen, csak eddig talán nem akartál beletörődni. Ha mégis úgy érzed, egyedül nem fog menni, akkor kérj segítséget, keress fel szakembereket, mert ez is olyan, mint a járvány megállítása: együtt sikerülhet! A lényeg, hogy csak pozitívan!