Online kommunikáció a COVID-19 idején 3. rész

Tovább tombol a világjárvány, miközben olyan gazdasági problémák megoldásával szembesülünk, amelyekre senki nem volt felkészülve. Rengeteg vállalkozás szenved most, mert eddig nem voltak jelen online, nem kommunikáltak webes felületeken és most sietve próbálják menteni a menthetőt.
weboldal-keszites-honlap-optimalizalas

A weboldal optimalizálás sarkalatos pontja az előttünk álló időszaknak. Ha megfelelően optimalizálod a honlapod, akkor könnyebben megtalálható leszel a weben. Így pedig a vásárlóid – akik veled együtt fordulnak az online világ felé – ugyanúgy elérhetnek téged, ezúttal már a világhálón.

Az előző két cikkünkben igyekeztünk segíteni a gyors reagálásban, első körben megoldásokat mutattunk be nektek, amelyek segítenek az online kommunikációs profilod kialakításában. A második cikkben az online hirdetési és közösségi média stratégiában mutattunk irányt. Ebben a cikkben pedig a weboldal optimalizáláshoz/készítéshez szorosan kapcsolódó praktikákat prezentálunk.

Amennyiben már van egy kész weboldalad, akkor talán ismerős lesz néhány szempont. Azonban ha most szeretnéd kialakítani a honlapod, akkor nem biztos, hogy mindent érteni fogsz, mi mire is való, vagy miért szükséges egészen pontosan.

weboldal-szerkesztes-nem-konnyu-feladat
A weboldal szerkesztése könnyűnek tűnhet, de sok buktatója van

Hogyha magad szeretnél megbirkózni az online piacra lépés kezdeti nehézségeivel és szépségeivel, akkor a webdesign szempontjából is át kell rágnod magad pár dolgon.

Az első és az egyik legfontosabb, a weboldal minden elemében legyen transzparens!

Ezalatt azt értem, hogy az elsődleges célját mindenképpen jól töltse be! És nemcsak a UX szempontokra gondolok, hanem arra, hogy a látogató minden pillanatban tudjon róla, milyen oldalon is van, miért van ott és hogy neked mi a pontos célod! El akarsz adni valamit? Vagy bemutatni a vállalkozásod? Netán szeretnéd, hogy felvegyék veled a kapcsolatot? Ezt mindenképpen tisztázd már a legelején!

Annak érdekében, hogy egy-egy lépést olyan módon tudj megtenni, ami piacképes eredményt hoz a számodra, figyelmedbe ajánlunk pár ingyenes online eszközt.

Mielőtt azonban elkezdenénk, vegyük sorba, milyen lényeges teendőkkel kell tisztában lenni.

Arculat kialakítása – gondold végig, milyen hangulatot szeretnél sugározni, mi legyen az első, ami az ügyfeleid eszébe jusson, amikor meglátják a vállalkozásodat.

tablet-arculat-webedsign-keszites
A design sarkallatos pontjait határozd meg előre

Ha megvan, hogy milyen alapvetéseid vannak, akkor elkezdheted lebontani az egyes részekre. Ezeket az arculati elemeket egyébként kevesen használják jól. És vannak olyan nagyvállalatok is, akik nem rendelkeznek konkrét arculati kézikönyvvel, amihez bármikor nyúlhatnak. Pedig az egységes arculat meghatározó lehet az online kommunikációdban (is). A partnereid, a vásárlóid ezzel fognak azonosítani téged, a márkaneved után a második tényező, ami hatást vált ki az emberekből. A weboldal optimalizálásakor ezért már a legelején figyelj oda az arculatra, hiszen rengeteg időt és – ami ennél is fontosabb – pénzt spórolhatsz meg! Na de mik ezek az elemek?

1. A színek megfelelő párosítása igényel egy kis utánajárást.

Amikor találsz egy számodra tetsző képet, melynek színvilága véleményed szerint kifejezi a vállalkozásod hangulatát, akkor ezen az oldalon kínált lehetőség a segítségedre lesz. Mégpedig abban, hogy az egymáshoz passzoló színeket meghatározd, és később tudatosan használd azt a kreatív anyagaidnál, vagy a webdesign kialakításakor.

type-betutipus-fontos-weboldal-optimalizalas-elem
A betűtípus és a színek kombinálása sokat javít az összképen

2. Válassz megfelelő betűtípust kreatív anyagaidhoz, és párosítsd őket a megfelelő módon!

Legegyszerűbb és legbiztosabb, ha Google fontokat használsz, de mindig ellenőrizd, az adott típus helyesen kezeli-e az összes ékezetes betűt. A párosításhoz böngészheted kicsit a megjelenést a következő oldalon. Nézz át minél több megoldást, hogy ráérezz az ízére! Esetleg van olyan betűtípus, ami nagyon tetszik, de nem tudod meghatározni a fajtáját? Az alábbi weboldal nagy segítséget jelenthet ilyen esetben.

3. Készíts névjegykártyát, facebook borítót, vagy akár infografikát.

Alkalmazz olyan programot, aminek használata közben több előre elkészített elemmel dolgozhatsz. Próbáld ki a Canvát, hihetetlen gyorsan tudsz vállalható alkotásokat készíteni. De ahhoz, hogy a webdesign szempontoknak is megfelelj, és ne ellenkező hatást érj el, mint amit szeretnél, nem árt, ha picit képzed magad ezen a területen. Például keress tutorial videókat Youtube-on!

Posztjaid, weboldalad vizuális megjelenésének feljavítása

4. A legjobb, ha saját képet posztolsz, vagy jelenítesz meg a weboldaladon.

Azonban sokszor jól jönnek az elvontabb, vagy inkább általánosabb tartalmat kifejező képek, amit nem biztos, hogy hatékonyan, és gyorsan elő tudsz állítani. Főleg ebben a bezárt időszakban. Ezért jó, ha van a tarsolyodban 1-2 könnyen használható Stock fotó oldal, ahonnan a megfelelő kulcsszavak beírásával rengeteg fotó közül válogathatsz. Ilyenek például: pixabay, unsplash, vagy a burst. Minden esetben ellenőrizd a kép felhasználhatóságára vonatkozó jogi korlátozásokat!

selfie-make-your-own-image
Használj saját fotókat!

5. Vigyázz a mérettel!

Gondolom nem ismeretlen számodra a képméret optimalizálás fogalma. Sokszor feleslegesen nagyméretű képek kerülnek fel a weboldalakra, ezzel lassítva annak betöltési sebességét. A következő oldal használata segít abban, hogy vállalható képminőség mellett csökkentsd a képek fájlméretét a TinyPNG-vel. Egyszerre akár 20 képet is behúzhatsz, képenként 5 MB méretig. Ha mégis sikerül nagyobb méretű képet készítened, vagy letöltened, akkor pedig az alábbi oldalt javasoljuk. Itt nincs méretbeli megkötés, ezért az 5 MB-nál nagyobb képfájlok feldolgozása is megoldható. Amennyiben megfelelően méretezett képeket használsz az oldalon, akkor hatalmas lépést tettél a weboldal optimalizálás felé.

Végezetül pedig egy olyan tanács, amit ugyancsak sokan hajlamosak elfeledni, pedig a honlap optimalizálás alapköve 2020-ban, a reszponzivitás. Mivel az internethasználat az elmúlt években áttevődött a mobileszközökre (erről az online marketing eszközök című cikkünkben is kitértünk, itt elolvashatod), ezért elengedhetetlen, hogy ehhez te is alkalmazkodj. Hiába készítesz egy weboldalt, ami baromi jól néz ki asztali gépen, ha a vásárlóid mobilon keresnek rád és szétesik az oldal, akkor többet nem fognak „benézni hozzád”.

planning-tervezes
Tervezz előre és légy részletes!

Láthatod tehát, a weboldal optimalizálása nem könnyű feladat akkor sem, ha meglévő honlapot szeretnél modernizálni, és akkor sem, ha most akarsz belevágni a készítésébe. Jelen időszakban mindenki, de tényleg mindenki azon van, hogy továbbra is elérje a vásárlóit, és fordítva, amit szinte csak a weben tehet meg.

Rengeteg honlapot készítenek és élesítenek a cégek, ezért nagy jelentősége van, hogy a TE honlapod kiemelkedő legyen. Minőségi webdesignnal és tartalommal bírjon, hiszen ezzel tűnhetsz ki a tömegből.

Ezekhez tehát a következő pontokat vizsgáld át:

  • Tudd, hogy mi a célod a weboldallal, azaz legyen transzparens!
  • Gondold át az arculatod!
  • Legyen konzekvens a színválasztásod!
  • Válaszd ki a megfelelő betűtípust!
  • Készíts kreatív anyagot!
  • Használj saját képeket!
  • A méret igenis számít!

A koronavírus várhatóan komoly traumát fog okozni a világgazdaságnak, ezért a legjobb döntés az, ha előre menekülsz. Persze nem azt javasoljuk, hogy az összes tartalékod öld bele a honlapot felépítésébe, vagy fejlesztésébe. De a prognózisok azt mutatják, az internetes fogyasztók száma tetemesen nem fog csökkeni a járvány után sem (főleg hogy hosszú hónapokról beszélünk, amik bőven elegendőek egy szokás kialakításához).

Amennyiben nem érzed komfortosan magad a weboldal tervezés, készítés világában, segítségre szorulsz, akkor keress fel minket bátran! Segítünk, hogy a vállalkozásod megkapja azt a figyelmet, amit megérdemel!

Oszd meg Te is, ha tetszett!

További bejegyzések:

Amennyiben szeretnél értesülni további cikkekről a témában, iratkozz fel hírlevelünkre  email címed megadásával: