3 dolog, amire induló- vagy kisvállalkozóként figyelj az online marketingben!

Bármekkora a vállalkozásod, mindenki számára kihívás az online marketing. Facebook hirdetés, vagy Google hirdetés? Sokan útvesztőként tekintenek rá, te ne légy köztük!

Olyan világot élünk, amikor számtalan vállalkozás indul. Ez sok mindennek lehet a következménye, a globális gazdaság-, a helyi kormányzati döntések-, vagy épp a társadalmi normák változásának, jelen cikk szempontjából mindegy. De ha a számokat nézzük és vállalkozó vagy, akkor ijesztőnek tűnő eredményt találhatsz.

A KSH adatai szerint 2019. január 1. és november 30. között 35.875 új vállalkozás indult el (ha szeretnél böngészni az adatok közt, akkor itt teheted meg). Persze ez csak gyűjtő adat, ebben benne van minden jellegű tevékenység. Mégis jobb tisztában lenni, hogy amennyiben most indulsz vállalkozóként, vagy gondolkodsz rajta, ebből a tömegből kell kitűnnöd. Ehhez pedig a legjobb fegyver a jó online marketing.

Ehhez sokféle megoldást kitalálhatsz, hirdethetsz a Szuperinfóban, vagy a Szaknévsorban, de hidd el, nem innen fognak megismerni. Amikor már megvan az új vállalkozásod, profi vagy a szakmádban, az tök jó, de a család és az ismerősök nem fogják örökösen kielégíteni a bevételi igényeidet. Bármilyen vállalkozást is viszel, legyen az optika, fodrászat, coaching, HR-tanácsadás, vagy esküvői ruhaszalon, kelleni fognak az új vásárlók. Ehhez pedig a marketing, ezen belül is az online marketing.

Manapság már mindenki jelen van a Facebook-on, kár lenne a cégedet kihagyni ebből a körből. Főleg hogy a konkurenciád már tutira fent van. Neked annyi a dolgod, hogy lenyomd őt ismertségben. Persze ez verejtékes munka lehet, főleg ha nem vagy túl aktív a hétköznapokban a közösségi médiában. De kérlek, hidd el, ha sokan ismernek a Facebook-on, akkor már előnyt is szereztél!

A Facebook legyen az online marketinged szerves része

Tehát az első dolog, hogy legyél online!

Ez persze még vajmi kevés. A következő lépés, hogy aktivizáld magad! Posztolj minél többet!

De nagyon fontos, hogy a tartalom mindig a vállalkozásodhoz kapcsolódjon. Azzal nem nyersz bizalmat, ha a tartalom rendszerességéért beáldozod a minőséget és naponta két videót osztasz meg kismacskákról és esetlen kutyakölykökről.

A béna Facebook nem válik a hasznodra

A tartalommarketing sok részből tevődik össze, nem csak a Facebook hirdetésből. A legfőbb és talán legerősebb része a blog. De ez már tényleg haladó cucc. Ehhez csinálhatsz magadnak saját weboldalt, viszont ehhez már kell webdesigner is, illetve ez komplexebb folyamat. Mégis én ezt javaslom, szemben egy blog oldalon való regisztrációval. Ha weblapszerkesztésre adod a fejed, az a sajátod lehet, és olyan módon készíted el a weboldalad, ahogyan azt te szeretnéd. Ha ebben gondolkodsz, akkor olvasd el az erről írt cikket.

Amennyiben elhatároztad, hogy saját honlapot indítasz, akkor gratulálok. Ismét egy okos döntéssel előrébb kerültél a versenytársaidhoz képest. A weboldal készítés előnye az, hogy nemcsak egy közösségi oldalon leszel megtalálható, hanem az internetes keresőben is. Viszont itt ismét egy olyan ajtó nyílik meg előtted, ami lehetőségeket is rejthet számodra, vagy puszta vegetatív állapotot. Van egy saját weboldalad, kiváló webdesign-nal? Akkor ezt úgy töltsd fel tartalommal, hogy a keresőben valóban megtalálható légy. Ezt hívják keresőoptimalizálásnak. Ha ezzel megvagy, akkor jön a 3. lépés, ami akkor is vonatkozik rád, ha a weboldalkészítés kimarad.

Szóval a 3. lépés, az online hirdetés.

Ha van weboldalad is, akkor google hirdetés és Facebook hirdetés együtt! Ha csak a Facebook-on tolod magad, akkor értelemszerűen a Facebook hirdetés menjen!

Egy jól kivitelezett hirdetési kampány messzire vihet

Azonban szabadjon megjegyeznem, hogy akár a Google hirdetést, akár a Facebook hirdetést, akár mindkettőt választod, érdemes előtte szakemberrel konzultálnod! Mert könnyen pénztemetővé válhatnak ezek a platformok, ha nem vagy elég felkészült és körültekintő. Amint láthatod, az online marketing nem egy könnyű dolog, mégis olyan sikerek kulcsa lehet, amit nélküle nem- vagy csak nagyon nehezen érhetsz el. A következő cikkünkben pedig néhány tanáccsal szeretnénk ellátni Téged a Facebook hirdetéssel kapcsolatban! Viszont ha nem szeretnél addig várni, akkor írj nekünk, szívesen segítünk Neked, hogy a vállalkozásod még jobbá válhasson!

További bejegyzések:

Amennyiben szeretnél értesülni további cikkekről a témában, iratkozz fel hírlevelünkre  email címed megadásával: