Online marketing stratégia nélkül. Biztos beválik?

Tippek, hogy az online marketing stratégiád jól működjön és fejlődni tudj az internetes világban!
online marketing

Beléptünk az új évtizedbe. 2020 már azt jelenti, hogy bőven eltávolodtunk a millenniumtól és vastagon a jövőben élünk. Mára elmúltak azok az idők, amikor azt mondhattuk bármire, hogy „hej, ráérek arra még”. Ez többszörösen igaz akkor, ha vállalkozó vagy és az online világ felé kacsintgatsz. Ha még nem tetted magad láthatóvá a neten, akkor viszont ne várd azt a bizonyos sült galambot a vevők személyében!

Manapság már a legtöbb fogyasztó tudatosan keres terméket, legyen szó villanyszerelőről, bútorasztalosról, homeopatáról vagy akár a város legjobb húsboltjáról. Ehhez pedig az internet a legjobb kutatási terület. Neked ezt kell meglovagolnod és tudatosan kialakítanod az online kommunikációdat. Hogy bárki, bármikor a szférádban keres szakembert, szolgáltatást, kereskedőt, akkor te legyél az első, akit talál a keresőben. Ez komoly munkát igényel, és ha nem vagy jártas az online kommunikáció világában, akkor már-már embert próbáló a feladat.

Ebben a cikkben leírunk neked néhány fontos lépést, hogy jól működjön az a bizonyos online marketing stratégia.


Az egyik kulcsszó a komplexitás. Ez azt jelenti, hogy tudnod kell, nem elég egy webdesigner munkáját igénybe venned, a szép weboldal tartalommarketing nélkül fabatkát sem ér. De a jól kidolgozott webmarketing stratégia itt még mindig nem áll meg. Ha megvolt a legjobb weboldal fejlesztés, és a webdizájn lélegzetelállító és még SEO-ztál is, akkor nagyon jó úton haladsz, de itt még ne állj meg! Ezzel „csak” elértél egy fontos mérföldkőhöz.


Szóval a webdesign rendben van, a tartalommarketing is összeállt. Akkor jöhet a célzott kommunikáció a lehetséges vevőid felé, azaz az online hirdetés. Ez itt azért már kezd egzakt tudománnyá válni, hiszen a Google hirdetési struktúrája folyamatosan változik, köszönhetően a fejlesztők algoritmus frissítéseinek. December óta Magyarországon is a BERT nevű algoritmusa fut a Google-nek, ami elég komolyan tudja szegmentálni a keresőoptimalizált tartalmat az „egyszerűen” megfogalmazott szövegektől. Itt kerül előtérbe a fent említett tartalommarketing. Mert szöveget írni mindenki tud általános iskolás korától, de egy rosszul megírt tartalom többet árt az oldaladnak, mint gondolnád. Ezért nagyon fontos, hogy a webmarketing stratégiád kidolgozásakor kiemelt figyelmet fordíts a SEO-ra, vagy tágabb értelemben a tartalommarketingre.

online kommunikáció
A webdesign mellett fontos a tartalommarketing is az oldaladon

Ha pedig már a szövegeid is megállják a helyüket és tutira repítenek a Google kereső első oldalára (persze nem azonnal), akkor jön a hirdetési stratégiád kidolgozása. Ahhoz, hogy a hirdetésre szánt pénzed ne úgy égjen el, mint az ausztrál bozót, nagyon körültekintően kell meghatároznod a célközönségedet. És emellett ügyesen kell megválasztanod a kulcsszavaidat. Viszont, ha nem vagy biztos a dolgodban, vagy már próbálkoztál többféle megoldással és mégsem jönnek az ügyfelek tömegesen, akkor érdemes szakember segítségét igénybe venni. Hidd el, hosszú távon jobban jársz, mert kevesebbe fog kerülni, mintha te próbálnád végig a létező összes lehetséges variációt. A bankrablók sem mennek széftörő nélkül „bevetésre”. Ha megvan a kulcs a széfhez, akkor minek robbantanád fel az egész bankot ugyebár?

költséges online hirdetési stratégia
Online hirdetéskor fontos a költség-optimalizálás

Ha pedig úgy gondolod, hogy nem vagy biztos a dolgodban, akkor írj bátran, keress minket! Segítünk, hogy megtaláld azt a fajta online kommunikációt, ami valóban célt ér!

További bejegyzések:

Amennyiben szeretnél értesülni további cikkekről a témában, iratkozz fel hírlevelünkre  email címed megadásával: