Növeld vállalkozásod sikereit az online marketing eszközök segítségével!

A koronavírus járvány ráébresztette a világunkat arra, gyakorlatilag bármi eladható az interneten. Tényleg bármi! Csak a megfelelő online marketing eszközökhöz kell nyúlni és a megfelelő online kommunikációt kell felépíteni. Készen állsz, hogy meghódítsd a netet? Íme néhány jótanács, hogy könnyebb legyen az életed!
V.AD-Marketing-online-marketing-eszkozok

Sokan sokféleképpen gondolkodnak az online marketing eszközökről. Vannak akik szerint ma már levegőt sem vehetnél nélkülük és vannak, akik szerint hülyeség és szemfényvesztés az egész. A két tábort boncolgathatnánk, hogy hol szakadnak szét generációs-, vagy piaci szegmentációs, vagy egyéb szempontokat figyelembe véve. De most beszéljünk a lényegről!

Te már felismerted a szükségét a digitális marketingnek?! Csak épp nem tudod, milyen online marketing eszközök állnak a rendelkezésedre? Vagy, hogy milyen online kommunikációt folytass a sikeres online értékesítéshez? Az alábbi cikkben néhány tippet szeretnék Neked adni, hogy könnyebben boldogulj az internetes kommunikáció világában! Íme…

1. tipp: Mutasd meg magad a social mediában

V.AD-Marketing-online-marketing

Miért is fontos ez?
Egy érdekes tény, amíg 2003-ban Magyarországon 666 592 db internet előfizetést tartottak számon, addig ez a szám 2010-re 10 255 608-ra nőtt. Ha pedig ez a szám nem lenne elég, akkor további érdekes tény, hogy napjainkban már az idősebb generációk is nagy arányban használnak okostelefont (a 60 év felettiek 75%-a!). Ezt boronáld össze azzal a számmal, hogy a magyar vállalkozások 40%-a van fent a közösségi médiafelületek valamelyikén és jellemzően a brandépítés a céljuk. Tehát Neked lehetőséged nyílhat eléjük kerülni, ha okosan használod ezeket a platformokat!

Innentől kezdve már nem tűnik érthetetlennek, hogy miért kell az online marketinged egyik alapkövének lennie a közösségi média felületeken való folyamatos kommunikációnak.

Gondolj csak bele, az átlagos napi internethasználat során megjelenhetsz rengeteg ember előtt, miért ne próbálnád meg? Hidd el, ha csinálsz valamit, ami nem tökéletes, az még mindig jobb, mintha nem csinálnál semmit! Nem beszélve arról, hogy az online marketing ezen része Neked még csak pénzbe sem kerül. Ellenben az idődet rá kell áldoznod!

Tanács: A képlet nem egyszerű. De csak az elején kell sok időt rászánnod! Utána menni fog, mint a karikacsapás. Tehát az első és legfontosabb lépés, szedj össze minél több képet a munkáidról. Ezeket rendszerezd és adj mindegyikhez egy-egy jó sztorit, tapasztalatot, vagy bármit, itt a képzeleted szab határt.

Fontos, hogy a tartalmaid közelebb hozzák az olvasóidat ahhoz, amit Te képviselsz. Adj nekik lehetőséget arra, hogy megismerjenek a posztjaid által. Ez manapság a legegyszerűbb és legolcsóbb az online marketing eszközök közül, amivel élni tudsz.

2. digitális marketing tipp: Vásárlói értékelések, visszajelzések beszerzése

V.AD-Marketing-online-komminikacio

Amit mi is tapasztalunk és a kutatások is alátámasztanak, hogy a vásárlói tapasztalatoknak elképesztően magas értéke van. A webes vásárlások előtt a látogatók 92%-a megnézi a korábbi vásárlók véleményét. Minél több véleményt gyűjtesz össze, annál pontosabb képet kaphat a következő vásárló arról, nálad mire számíthat.

Tehát az elégedett vásárló lehet az online marketinged egyik következő alappillére.

Azt kell figyelembe venned, hogy a látogató arra kíváncsi az értékelések kapcsán:

  • te, 
  • a szolgáltatásod, 
  • a terméket valóban megoldást nyújt-e a problémájára.

Ezzel lényegében az emberek kezébe adod a márkád építését.

Figyelem! Ha jó a termék és az ügyfélkiszolgálás, akkor az emberek az elégedettségüknek még nem fognak maguktól hangot adni. Motiválni kell őket, hogy írjanak néhány sort, mondatot rólad!

Tanács: Kérj meg minden vásárlót, szolgáltatásodat igénybe vevőt, legyenek kedvesek pár sorban leírni a tapasztalataikat Facebookon és/vagy a Google Cégemben! Ha szerencséd van, akkor ennyi is elég, de valószínűleg kelleni fog a plusz motiváció. Ez rád van bízva, adhatsz százalékos kedvezményt a következő vásárlásból, kupont, ajándékot, vagy bármit. A lényeg, érezze a másik oldal, hogy Te törődsz vele, de semmiképpen se azt érezze, hogy meg akarod venni őt!

A pozitív vélemények akár 18%-os növekedést is hozhatnak Neked! Szerinted nem éri meg?

3. tipp: Keresd az együttműködést!

V.AD-Marketing-online-marketing-eszkozok-egyuttmukodes

A legkülönfélébb vállalkozások is tudnak együttműködni, ha a közös sikert képesek pontosan megfogalmazni. Ne legyünk álszentek, nyilván a pénz lesz a fő motiváció! Hiszen egy jól kidolgozott együttműködés fő ismérve az, hogy mindegyik félnek megtérül a befektetés és a hasznára válik. Csak, hogy a legnagyobb cégeket említsem példának, 2014-ben a GoPro és a Red Bull egy közös projektben felküldte Felix Baumgartnert több mint 38 és fél kilométer magasra.

Mindezt azért, hogy ő aztán kiugorjon és szabadesésben kicsit kevesebb mint 4 és fél perc alatt, átlépve a hangsebességet is visszatérjen a földre.

De hogy közelebbi példát is mondjak, az egyik partnerünk, egy sportegyesület, sikeres kampányt zavart le egy helyi pizzériával. A pizzéria kedvezményt ad a klubnak, cserébe az egyesület promotálja a saját felületein az éttermet. Ez egy tipikus win-win szituáció, a pizzéria plusz követőket, ingyen reklámot-, a sportegyesület pedig kedvezményes pizzát kap.

És ha már beszúrtam a videót, akkor láthatod, a két cég ugyancsak online kommunikációt használt ennek a kooperációnak a közlésére. Tehát az online marketing eszközöket vetette be. Ne légy hát rest közölni a követőiddel, ha együttműködésben állsz valakivel!

Tanács: Együttműködni bárkivel tudsz. De jól fontold meg, kit keresel fel! Hiszen nem minden esetben lehet gyümölcsöző egy kapcsolat. Ha szeretnél szövetkezni egy másik céggel, először határozd meg, pontosan mit vársz a közös munkától. Aztán azt is, Te mit tudsz adni a másiknak. Amennyiben a felek érdekei közösek, akkor nem hiszem, hogy sokat kellene várnotok!

4. online marketing tipp: Használd a Google Analytics-et, azaz mérj, elemezz és reagálj!

V.AD-Marketing-digitalis-marketing-eszkoz-a-google-analytics

Azt már a 2000-es évek elejétől tudjuk, hogy az adat az új arany. Amikor a Google piacra dobta 2000-ben az AdWords nevű szolgáltatását, minden megváltozott. Gyakorlatilag piaci alapokra helyezte az egész internetet. A weben szörfölő emberekből hirtelen adathalmazok lettek, amiket aztán könnyedén vásárra bocsátottak. Mi, felhasználók lettünk a világ legértékesebb eszközei, pontosabban a rólunk begyűjtött adatok.

Tulajdonképpen az online marketing eszközök alfájának tekinthető az AdWords.

Az elmúlt 20 év sok változást, finomítást hozott az online marketing terén. Mostanra mindenki tud adatokat gyűjteni a saját weboldaláról, amit aztán a saját kénye-kedve szerint elemezhet és szedhet darabokra. Az összegyűjtött információkból rengeteg extrát összegyűjthetsz. Megtudhatod, melyik régióból látogatták meg az oldalad, demográfiai adatokat nyerhetsz ki. De még azt is, hogy éppen milyen útvonalat jártak be, mielőtt tovább léptek az internetes folyamban a következő oldalra.

Ha jól elemzed az adatokat és következetes vagy, akkor felállíthatsz célközönséget, vagy akár egész célpiacot az adatok alapján. Egy kezdő szolgáltató számára, vagy egy bevezetésre váró termék esetén ezek alapján akár még módosítani is tudsz az irányon. Például ha női fodrászként dolgozol, van weboldalad és azt látod, hogy a legtöbb látogatód 55+-os vidéki hölgy, akkor a részükre hirdetési kampányt építhetsz fel. És már meg is van az online marketing kivitelezésed egyik újabb pillére. Tök jó, nem?

Tanács: Az Analytics baromi jó dolog, de nem egyszerű a használata. Csak akkor vágj bele az adatgyűjtésbe/elemzésbe, ha érzel affinitást magadban. Máskülönben le fog hozni az életről, el fog menni a kedved és még érteni sem fogsz hozzá.

A bonyolult algoritmusok, statisztikák kibogozása időigényes, ezért ennél a pontnál én javasolnám, hogy kérj segítséget profiktól! Azt látnod kell, az online marketing eszközök használatára külön-külön specializálódtak a szakemberek, nem véletlenül.

5. tipp: Figyeld a nagyokat!

V.AD-Marketing-internetes-kommunikacio-kovesd-a-trendet

Valószínűleg ha ezt a blogot olvasod, nem Te vagy a legnagyobb piaci szereplő! Hát figyeld meg, mit csinálnak a piacvezetők! Azok a cégek, ahol milliók mennek el marketingre, ahol egész osztályok foglalkoznak a brand építéssel, szinte mindig tankönyvbe illő példákat mutatnak. Azonban láss át a szitán, pontosan ez a lényeg. Tankönyvekből tanult marketingfogásokat sajátítanak ki, amit Te is megtehetsz. 

Az online marketing eszközök tárháza iszonyat széles, halandó ember számára pedig kimeríthetetlen! Szánj rá időt, építs fel egy sajátos online kommunikációs formát, amit csak te csinálsz! Manapság hihetetlen sebességgel terjednek el az egyedi megoldások. DE ne térj le teljesen a kijelölt útról!

Tanács: Bármilyen példát is szándékozol követni, mindenképpen légy konzekvens. Tehát, ha felveszed valamelyik fonalat, akkor csak azt a fajta online kommunikációt vidd. Ha viccesre veszed a figurát, mint a Lidl, vagy a Snickers, akkor ne tűzdelj bele komoly társadalmi kérdéseket feszegető posztokat. Illetve fordítva. Az internetfogyasztó közönség hihetetlenül sértődékeny, amire számtalan példát láthatsz nap mint nap!

Tűnj ki a tömegből!

A legjobb példám erre az az ózdi kis étteremtulajdonos. Aki olyan gasztrobarbarizmusban részesítette az internet népét, ami sosem látott forgalmat hozott a Facebook oldalára. Rántott húsos ananászos pizza extra sajttal? Hmmm, jöhet? Jóllehet a szóban forgó esetnél nem tudatos gerillamarketing akcióról beszélünk, nem mehetsz el az ebben rejlő potenciál mellett sem.

6. digitális marketing tipp: Tartsd karban a weboldalad!

V.AD-Marketing-weboldal-karbantartas-mint-az-online-marketing-resze

Sokan gondolják, ha már van weboldaluk, akkor elég évente kifizetni a kötelező költségeket a domain- és a tárhelyszolgáltatónak és nincs is más dolguk. Csak dőlj hátra és élvezd! Ha ezt mondanánk, akkor ránk itt nem lenne szükség. De az online marketing eszközök nem így működnek.

A helyzet az, hogy akkor is szükség van a WordPress alapú honlapod karbantartására, ha azon nem történik semmi!  Persze legjobb, ha dinamikus a tartalmad, de az elavult bővítmények  biztonsági kockázatot is jelenthetnek az oldaladnak. Mivel mi a WordPressben dolgozunk, ezért elsősorban arról nyilatkozunk, de természetesen minden tartalomkezelő rendszernek megvannak a maga követelményei.

Tanács: Gondoskodj a rendszeres frissítésekről: figyeld a WordPress legújabb verzióit, a telepített bővítményeket és a php verziót. Legalább havonta egyszer nézd meg az oldalt ezzel a szemmel is! Frissítés előtt azonban figyelj oda, hogy mindig legyen egy offsite biztonsági mentésed a legutóbbi verzióról! Hiszen az új verziókat tesztelni kell! Ha nincs semmid sem elmentve, akkor a weboldal olyan, mint a hangos szó, vagy a tökéletes pillanat… Elszáll!

Tudom, nehéznek tűnik és nehezen értelmezhetőnek, amiket leírtam! Megnyugtatlak, az is! Nem véletlen, hogy az online marketing eszközök mindegyikére külön szakosodnak a szakemberek. Ezért vannak SEO szövegírók, webdesignerek, vagy épp PPC specialisták. Mára odáig fajult az online markering világa, hogy nagyon nehéz egyedül talpon maradni. Persze nem lehetetlen, csak hihetetlenül időigényes feladat, főleg, ha nem vagy elég képzett mindenhez.

A legjobban úgy tudnám leírni ezt, mint a házépítést. Lehet, hogy tudsz falazni, tudsz glettelni, a villanyszereléshez is konyítasz. De ha magad építkezel, akkor nem biztos, hogy olyan lesz az eredmény, mint amilyet valójában szeretnél!

Te melyiket választod?

A cikk forrása:
https://digitalagencynetwork.com/how-to-keep-your-small-business-moving-in-a-post-pandemic-society/

További bejegyzések:

Amennyiben szeretnél értesülni további cikkekről a témában, iratkozz fel hírlevelünkre  email címed megadásával: